Våra resor

Fredag

Mars 2009

Måndag

Varför flyga när det finns tåg?

Pajas och Svenne utlovade Uzbekistan, det bidde Prebens hemstad, Köpenhamn

För första gången i föreningens historia blev det en tågresa, den som var gladast var Myran som slapp ta psykofarmaka inför evntuell flygtur. Efter drygt fem timmar på tåget var vi framme i Köpenhamn. Som vanligt tog det tid med incheckning på hotellet så vi tog en sväng på stan med ölintag. Främsta BI-pub blev The Irish Rover på Ströget där vi bl.a. hade det sedvanliga årsmötet. SkåneMalin var glad under sina första arbetsdagar eftersom föreningen sponsrade rikligt med dricks.

Ola myntade det klassiska uttrycket "It was good fart in it..." om maten på den indiska restaurangen. Samtliga kvällar gick i ölets tecken, under lördagen gjorde vi ett besök på Cristiania utan att någon (av oss) rökte på. Det var det enda ställe som hade rimliga priser på alkohol, under resans gång var det dessutom fri skjutning mellan Hells Angels och invandrarfalanger i stan.

Detta var den hittills dyraste resan med avseende på fickpengarna, den svaga svenska kronan gjorde spriten ytterst dyr...kanske det var därför det dracks så många drinkar på Mexi-Bar under fredagskvällen... På söndag var det matchdag, efter en lokaltågsresa på dryga timmen var vi framme i Odense. Väl där sög vi tag i två lokala Odensefans som guidade oss till Fiona Park. Själva matchen i sig var ganska menlös men vi hade det skoj i Odenseklacken där vi stod. Efter matchen firade vi vidare med Tigers-Nyborg på Café Sprogø innan vi tog lokaltåget tillbaka till Köpenhamn. Avrundning av söndagskvällen blev det på O'Learys på centralstationen.

På måndagen var det hemresa, vissa försökte åka tidigare men strandade i Malmö med en märklig transvestit, kanske var det därför vissa fortsatte i ölets tecken hela vägen hem till Stockholm...

Resenärer

Minnesvärda händelser

Drinkbaren Mexicana

mb

Mojiton stod som spön i backen...

Första kvällen i Köpenhamn hamnade ungdomarna i Bajen International i kvarteret kring Nörrebro och snubblade in på drinkbaren Mexicana. Där spenderades resten av kvällen och även allas fickpengar gick åt med glödande fart... men jävlar va skoj vi hade det tillsammans med de lokala danskorna...

Matchdag Odense

mb

Efterfest på Café Sprogö...

Matchdag, tyvärr blev det ingen match i Köpenhamn utan vi åkte tåg i två timmar till Odense. Där kom vi i lag med Odensefansfalangen Tigers Nyborg. Efter inspelade tre poäng arenan tog vi rygg på dessa fans till deras stamhak Café Sprogö. Där blev det efterfest som hette duga, vi lyckades dock komma med sista tåget tillbaka till Köpenhamn...

Länkar för Köpenhamnresan...

Välj en annan resa du vill veta mer om...