Söndag 7/6 - Robert och Robin har namnsdag idag
2026, Slovakien - dag 4
Bilder (71 st)
Dags för utcheckning. Hotellet passade på att byta namn när vi var där till 'Four Points Flex Sheraton Mariahilf'. Fint ska det va!
Lillmyran och Patrik ser oförskämt pigga ut.
Kinkan och Freddan försöker komma ihåg vad de gjorde kvällen innan.
På plats i den något överdimensionerande Mercan som skulle ta oss till Bratislava.
Här passerar vi gränsen mellan Österrike och Slovakien.
På plats på hotellet och dags för deras egenproducerade bira.
Riktigt god var den, deras egen bira. Och billigt var det också.
Planer för dagen görs upp. Ordförande Danne googlar 'bar nära Donau i solläge'.
Vi hann testa några varianter från hotellets egna mikrobryggeri. Hög kvalitet var det.
Vårt hotell, Loft Hotel. Riktigt bra (dessutom med fri minibar på rummet).
Vi promenerade ned mot Donau, nån slags högvakt hann vi se på vägen.
Vädret fortsatte i sin prakt, t-shirt Anders visade vägen.
Vi fortsatte med apostlahästarna ned genom Bratislava mot Donau.
En riktigt vacker stad även denna.
Den pittoreska stadsbilden fortsatte längs vår promenad.
Kinkan utmanar ödet lite grann genom att sturskt gå mitt i spårvagnsrälsen.
Nu började det även poppa upp lite lokalbefolkning.
Kinkan leker 'gömma korven', trädet var inte imponerad.
Till slut hittade vi en pub med uteservering i solen, Pumelka.
Vi hade det ganska gött där i solen.
Mästerfotograf Patrik tar en najs gruppbild. Obs, det är inte vår barnvagn till vänster.
Claes önskar han hade mer hår, fingrarna lurar ingen.
Öl är ändå ganska najs i gassande vårsol.
Ola är på G och börja flexa för sällskapet samt övriga gäster.
Yummi.
Ola har det gött. Anders är lite mer tveksam till flexeriet.
Kenneth fick aldrig memot om att vi skulle ha solglasögon på oss.
Schysst gruppbild. Klubbens kassa kanske ska sponsra för lite hårtransplantations insatser?
Äkta pubskylt, så där lagom sliten som den ska vara.
Claes har sagt nåt roligt, Lillmyran drar artigt på smilbanden.
Skål tamefan. Här mådde vi.
Tillbaka på hotellet för lunch i deras eminenta restaurang 'Fabrika the Beer Pub'.
Servitören tog en bild på nio fagra gossar. Nåja.
Alla drack öl. Utom Ola som kompletterade med ett glas vin som vanligt.
Vitvins Ola. Nånstans i bakgrunden hördes ordet 'Gay'.
Käket var grymt, alla blev mätta och belåtna.
Vi delade på oss. Fem drog på hockey (Patrik är fotograf).
Föröl innan vi gav oss in i arenan (jag tror vi lyckades få med oss biran in i arenan).
På plats inne i arenan. Och ja, vi fick med oss biran in.
Lillmyran påbörjar analysen av stundande hockeymatch.
Coolt ändå med den där texten som rullade runt jumbotronen.
Nu jävlar är vi pepp på hockey. Det fylldes på med mer folk på läktaren vartefter.
En örnmaskot och pom-pom brudar. Kan det bli bättre?
Här var Lillmyran sugen på att hoppa in på isen och visa örnen var skåpet ska stå.
I taket hängde det ett gäng legendar. Tyvärr kanske vi inte hade koll på alla.
Fortfarande lite glest på läktaren, men det blev bättre.
Actionbild med tekning i hemmalagets försvarszon. Tyvärr blev det torsk med 1-2 för Slovan Bratislava.
Det blev ändå hyfsat med publik. Olas leende kunde få isen att smälta.
Fyra svennebananer som hellre poserade för Patriks kamera än att kolla på matchen.
Imponerande att ett gäng nordbo tjockisar lyckades göra en b*ghög på läktaren.
De som inte gick på hockey drog på fotboll istället. Samling på Pelikan innan match.
Undrar om de höll samma standard som riktiga Pelikan på Södermalm?
Detta är inte medlemmar i Bajen International, även om man kan tro det.
Ett gäng äkta lokala fans, vissa i trendriktig traktorkeps.
Spendrups grabbarna på Pelikan. Riktiga trosvätare.
Knoll å Tott, förlåt, Kinkan och Kenneth ska det vara.
Ovanligt att Danne dricker öl, men inte fan syns det på hans lekamen. Orättvist.
Kenneth gör det hemliga tecknet för 'Jag lovar, jag snarkar inte'.
Fler hardcore lokala fans. Känns som deras snittålder matchar Bajen Internationals dito.
Som sagt, många gråa hårstrån var det på plats.
Jävligt schysst uteservering, bunkern bakom inte lika imponerande.
Menyn arenaväggen var ändå av ett modernt snitt.
Ungdomsfansen fortsatte dominera med sin närvaro.
Mol Arena, inte mol allena. He he he.
Hajra Dac ta mig fan. Kan det betyda 'Heja Dac' månne?
DAC:s supportershop. Blandade ansiktsuttryck över att behöva var med på bild.
Donald DAC.
Ser ut som det var äkta gräs på arenan. Synd att vissa andra var på hockey och missade det.
Middag på Slovakiens största restaurang, eller var det Europas största?
Lillmyran och Ola fann varandras sällskap igen (dock utan homoerotiskt inslag denna gång).
Drutten och Gena look alikes. Lillmyran och Ola.
Stäng bilderna