Söndag 7/6 - Robert och Robin har namnsdag idag
2026, Österrike - dag 3
Bilder (50 st)
Till ordförande Claes stora glädje var det punkfestival i Wien, övriga visade svalt intresse.
Härlig promenad mot Wiens berömda helgmarknad, Naschmarkt.
Claes med sina korta taxben hamnade lite på efterkälken.
Framme på Naschmarkt. Vi var inte ensamma.
Vilket myller. Det kändes som halva Wiens befolkning var på plats.
Folkhavet tog aldrig slut.
Man har aldrig skådat så mycket krimskrams samlat på ett enda ställe.
Danne ser köpsugen ut, Fredrik lite mer skeptisk.
Bara äkta juveler bland dessa smycken.
Och lite sköna statyetter (obs inga jävla häststatyer).
Lite längre ned dök det upp mat å dryck i alla dess former.
Slutklämmen av marknaden, här fanns delikatesserna.
Här snålade man inte på färgen.
Så där ja, i slutet av 'tunneln' fann vi ljuset, en bierhalle!
Här fann vi oss snabbt till rätta. Med all rätt.
Danne njuter av livet, och ölen, och kanske av sällskapet?
Solskens Danne inmundigar en välförtjänt bira.
Vi fick även bild på Freddans favorit shop. Undrar vilken delikatess han köpte?
Yummi!
Gubbarna fick en välförtjänt benvila efter tagit sig igenom den intensiva marknaden.
Lillmyran betraktar paret som gladeligen skålade med oss fagra nordbor.
Framme på anrika restaurang Wiedenbräu för lunch.
Kinkan är superpepp på lite blodtryckshöjande intag.
Lillmyran är glatt överraskad över salladstallriken som kom in snabbt.
Nu blev det svårt. Österrikiska stod inte högt på dessa individers språkskala.
Gubbarna försöker tolka menyn. Undar om de gjorde rätt val?
Claes försöker köra google translate, Lillmyran som vanligt lite lätt förvirrad.
Kinkan undrar om han verkligen gjorde rätt val på menyn.
Ola förbereder sig på att beställa sin mat på franska, det brukar ju gå bra.
Claes undrar när i helvete huvudrätten ska komma in.
På väg tillbaka mot hotellet passerade vi en 'imponerande' flod.
Tillbaka på hotellet och rum 301 (Kinkans singellya) för Bajen mot Öster i svenska cupen.
Stämningen på topp, nerverna utanför tröjorna.
Paus i den oerhört spännande matchen, Lillmyran har gått in i en dvala.
Stor kredd till Freddan som fixade sändningen på tv:n. Kudos.
Kinkan gav sig iväg på en solotripp för lite fotboll på Helfortplatz. Dynamiskt plank ändå.
Matserveringen på arenan var imponerande.
Biraserveringen lika imponerande. Känns som det var en familj som stod för markservicen.
Kinkan på väg tillbaka från matchen. Bilar, statyer och vackra fasader som vanligt.
En vacker överbyggnad.
Vi drog till Gürteldistriktet för lite bärs (å vissa tog en gulasch).
Najs gruppbild, finsmakaren Ola tog nån slags osttallrik.
Puben hade nån märklig profil med mätstockar. Konstigt var det.
Vi vandrade vidare i Gürtel, denna bild skulle kunna vara ett omslag på vilken vinylskiva som helst.
Vissa hamnade på Café Carina igen där det var en feministisk punkkonsert (10 band skulle spela).
Vid det här kaget var det bara ordförande Claes som var kvar. Övriga var inte lika roade av feministisk punk.
En snubbe satt hela kvällen och ritade av publiken. Claes tjuvtittade på hans alster men var inte imponerad.
Claes njöt av fyra band, sedan var han nöjd. Kvinnan i bandet på bilden hade en överhört imponerande growling teknik i alla fall.
Patrik som uppstod från de trötta mötte Claes och de hamnade på en Guinness bar nära hotellet.
Riktigt mysigt var det. Men personalen hade stora problem med ölleverans logistiken.
Stäng bilderna