Söndag 7/6 - Robert och Robin har namnsdag idag
2026, Österrike - dag 2
Bilder (72 st)
Stekarfrukost, Patrik och Fredrik njuter av en kopp java och vårsol.
11.00 Vi äntrar restaurang 7 Stern Bräu för årsmöte.
Rödtröjade Kinkan är pepp på att göra bra inlägg på årsmötet.
11.16 SKÅL! (enligt årsmötesprotokollet).
Kinkan verkar helt plötsligt opepp…
Årsmötet är igång. Vi kikar igenom den ekonomiska rapporten.
Allt är lugnt och städat (alla ser dock lite rädda ut…).
Ola har börjat zooma ut lite grann…
Patrik och Lillmyran ser alldeles för nyktra och städade ut.
Kenneth har surnat till på Kinkan, eller?!?
Ola orerar så att syret har tagit slut för Fredrik…
Lillmyran analyserar ekonomirapporten…
Nu jävlar blev det glatt på mötet, undrar varför?
Lillmyran ler pliktskyldigast (troligtvis mot Freddan).
Lysande mötesordförande Dan styr skocken med auktoritet.
Restaurangens sju egna ölsorter, den med blad på, mmmm mumma.
Danne ser nöjd ut efter att klubbat igenom något (inte ihjäl någon).
Ola verkar underhålla Patrik och Lillmyran till det yttersta.
Freddan verkar förklara något för en halvt sovande Kinkan.
Vacker interiörbild av restaurangens ölcisterner.
Vacker bild, ölen avses givetvis.
Så ja, nu döljer biran Lillmyran. Undrar vad Lillmyran döljer?
Lillmyran har kommit igång, nu pekar han ut Kenneth eller Kinkan.
Danne pekar med hela handen, Claes verkar sila mygg.
Patrik njuter av Lillmyrans utläggning.
Kinkan verkar ha invändning mot Lillmyrans utsvävningar.
Claes börjar förbereda för lottning av nya ordföranden.
Nu är Claes på jakt efter kvinnlig fägring för att hjälpa till med lottningen.
Så ja, nu kom den kvinnliga fägringen för att lotta nya ordföranden.
Nu dras första nya ordföranden, undrar vem det blev?
Claes försöker få ordning i klassen innan första namnet avslöjas.
Lottdragerskan är i alla fall road, Claes verkar ge Lillmyran onda ögat.
Hon tog sitt uppdrag på största allvar, mycket bra.
Hon verkar vilja behålla medlemskortet, Claes vill annat.
Två överlyckliga nya ordföranden, Fredrik och Patrik.
Freddan och Patrik ser livsfarliga ut. Undrar vad de planerar för resa 2027?
De var ändå lite stökiga de där två nya ordföranden.
Coola Lillmyran dominerar på tuben perrongen.
Lina-Loos-Platz, stationen vi inte skulle kliva av på.
Vi var ensamma på plattformen, skönt att vi inte behövde vänta så länge på nästa tunnelbana.
Nu spårvagn, tur att vi inte var speciellt onyktra efter årsmötet.
Kinkan har koll på läget på spårvagnen.
Och helt plötsligt dök ett gäng trevliga Wiener Sport-Club fans upp.
Diskussionen med Wiener Sport-Club fansen fortsatte på färden.
Äntligen inne på Sportverein Hirschsttetten där matchen skulle spelas. Och öl fanns det.
Öl och kroniskt hungriga Ola njuter av en baguette eller nåt liknande.
Matchen i full gång. Imponerande anläggning, de hade en ljustavla i alla fall.
Stilistisk bild på arenan.
Enligt officiella källor var det ca 600 personer på matchen, det kan nog stämma.
Mer publik strömmar till.
Bra klargörande, inga jävla cyklar på arenan. Gud vet vad de kan ställa till med (och Ola).
Några bortafans hängde t.o.m. upp flaggor och banderoller.
Den enda och riktiga läktaren med många gemytliga Wiener SC fans.
Claes hittade en mysgubbe han bondade med hela matchen uppvisandes deras inbunda sånghäfte.
Claes hittade även Marcel Ludwig, Wiener SC:s pressansvarige som lovade innan resan att öl skulle finnas på arenan.
Två gråskägg på den cannabisdoftande läktaren.
De hade det riktigt trevligt där de två gråskäggen.
Fortfarande 1-0 i 74:e spelminuten.
Av nån märklig anledning skramlade hemmafansen med sina nycklar när det vankades målchans.
Städad publik ändå, magert med nakenstreakare.
Stinsen fick också vara med på bild, undrar om Lillmyran gastade på honom som brukligt är?
Undrar varför papperskorgen är i centralfokus?
Ser stillsamt ut fast hemmfansen sjöng ordentligt genom hela matchen.
Tre av hemmalaget spelare efter att ha gjort mål, bilden ligger nog lite fel, skulle varit tidigare.
Troligtvis målskytten Nicholas Wunsch (som gjorde mål i minut 13).
Grattis Nicholas till ledningsmålet.
På väg efter matchen, Lillmyran levererar troligtvis en matchanalys.
Trio i Gürteldistriktet, i närheten av Café Carina.
Och en trio med bumba med sportdryck.
Patrik och Claes i glatt tillstånd.
Claes och Julia med sitt happy face (inte angry face denna gång).
Vacker stilleben med livets dryck och svallande kvinnohår.
Stäng bilderna